Veel gestelde vragen

Lees meer over zaken als Afspraak / Consult, Behandelingen en Vergoedingen / tarieven


Afspraak / Consult

  • Wat te doen bij het niet kunnen nakomen van mijn afspraak?

    Wij verwachten dat er minimaal 24 uur van tevoren wordt afgebeld. Wanneer dit niet wordt gedaan dan zijn wij genoodzaakt om een deel van de behandelkosten in rekening te brengen.

  • Wordt er tijdens mijn eerste afspraak direct behandeld?

    De eerste keer dat u voor een afspraak komt wordt er een consultgesprek met u afgenomen. Dit houdt in dat wij u vragen stellen naar aanleiding van uw aandoening. Tevens zullen wij naar de aandoening kijken en met u overleggen wat de juiste behandeling voor u is. In sommige gevallen kunnen wij direct behandelen.

  • Kan ik vrijblijvend advies krijgen?

    Ja, u kunt ons vrijblijvend bellen op 088 753 1440 of informatie aanvragen per e-mail. U kunt ook informatie aanvragen via onze website.

Behandeling

  • Moet ik in de regio woonachtig zijn om te kunnen worden behandeld?

    Nee, ook als u buiten de Gooi en Vechtstreek woont, kunt u bij ons terecht.

  • Zijn er redenen waarom er geen behandeling kan plaatsvinden?

    Er gelden voor sommige behandelingen bepaalde voorschriften. Zo mag u niet zongebruind zijn als u met de laser wordt behandeld. Bij Behandelingen leest u waaraan u moet voldoen, voordat u aan de behandeling begint. Uiteraard bespreken wij dit ook met u tijdens het eerste consult.

  • Is een behandeling aan leeftijd gebonden?

    Nee, in principe kan iedereen – jong of oud – voor een behandeling bij ons terecht.

  • Hoe lang blijft het resultaat van een behandeling?

    Dat hangt af van welke behandeling u ondergaat. Bij Behandelingen kunt u meer lezen over het resultaat van uw behandeling.

  • Hoe lang duurt een behandeling?

    Dat hangt af van welke behandeling u ondergaat, maar doorgaans kunt u direct al naar huis.

  • Moet ik opgenomen worden?

    Nee, dit is niet nodig. Bij alle behandelingen kunt u direct weer naar huis.

  • Hoe veilig zijn de behandelingen?

    Wij stellen hoge eisen aan veiligheid. Niet alleen zijn wij gediplomeerd en aangesloten bij een beroepsvereniging, ook voldoen wij aan de eisen die door de Inspectie voor de Gezondheidszorg zijn gesteld. Daarnaast gebruiken wij alleen geavanceerde apparatuur.

  • Moet ik onder narcose?

    Nee, bij de meeste behandelingen is geen verdoving nodig. Bij sommige behandelingen wordt uw huid plaatselijk verdoofd. U kunt bij alle behandelingen direct weer naar huis.

  • Zijn de behandelingen pijnlijk?

    Uiteraard verschilt dit van persoon tot persoon. Sommige behandelingen kunnen wat pijnlijk zijn, maar door bijvoorbeeld verdoving of verkoeling van de huid proberen wij dat zoveel mogelijk te verminderen.

  • Zijn er wachttijden voor een bepaalde ingreep?

    Nee, er zijn geen wachttijden. U kunt voor de meeste behandelingen direct bij ons terecht.

  • Welke behandelingen worden vergoed?

    Sommige behandelingen, zoals acne, camouflage en overbeharing in het gelaat, worden door de meeste zorgverzekeraars geheel of gedeeltelijk vanuit de aanvullende verzekering vergoed. Om voor vergoeding in aanmerking te komen kan een verwijzing van uw huisarts nodig zijn. Wij raden u aan om dit vooraf bij uw zorgverzekeraar na te vragen.

  • Wat kost een behandeling in het EMC?

    Bekijk de pagina tarieven voor alle prijzen.

EMC tergooi

  • Hoe werkt onze klachtenprocedure?

    Als u een klacht heeft over EMC Gooi en Eemland adviseren we u om de klacht allereerst met de betrokkene of met zijn/haar leidinggevende te bespreken. Helpt een telefoontje niet, stuur dan een brief! De receptioniste kan u doorverbinden naar de juiste persoon. Zij zijn te bereiken via: 088-7531440.

    Als u er samen niet uitkomt, kunt u contact opnemen met de klachtencommissie van het Tergooi MC via klacht@tergooi.nl.

    Indien u niet met de klachtencommissie uit komt kunnen zij u doorverwijzen naar de Geschillencommissie Zorg. U dient dan een vragenformulier in te vullen en op te sturen naar de Geschillencommissie Zorg. De commissie kijkt naar wat zij redelijk en billijk vindt om de klacht op te lossen.

    Meer informatie of een klachtenformulier is te vinden op www.degeschillencommissiezorg.nl

    Heeft  u nog vragen? Mail dan met info@degeschillencommissiezorg.nl of bel 070-3105380.

  • Hoe kom ik bij het EMC?

    U vindt het EMC op locatie Hilversum van Tergooi, begane grond, poli 11.

Tarieven, Kosten en Vergoedingen

  • Hoe reken ik af?

    Er wordt bij ons direct na de behandeling afgerekend, dit kan zowel contant als via pinbetaling. U krijgt een rekening mee die u eventueel naar uw verzekering kan opsturen wanneer dit van toepassing is.

  • Heb ik een verwijsbrief van de huisarts nodig?

    Voor de meeste behandelingen niet, hoewel een verzekering hierom kan vragen als het gaat om verzekerde zorg.

Wij willen onze zorg graag continu verbeteren en hebben daarvoor uw mening nodig. Kunt u ons hierbij helpen en zorgkaart Nederland voor ons invullen? Hartelijk dank voor de moeite. Deel uw ervaring op ZorgkaartNederland.nl en help zo anderen met kiezen.